Sammanfattning av året 2011.

Januari.
I Januari var det mycket vila. En orsak var att jag inte hade några skor på han alls och sen var det mycket snö och börja töa och frös på. Som resulterade i isiga vägar = ingen körning för oss.
Han fick även konstiga utslag på halsen som troligen berodde på för mycket äpplen. Men bättre aktivering i slutet av månaden, då det även var en körträning för Mia.


Februari.
Lika den här månaden tog det lugnt i början av måanden då det var halt väglag. Jag kom även ihåg att det var jäkligt kallt! Men sen börja jag blanda uteritter mer lite mer seriösa pass i Wincents ridhus!
Lika den här månaden så börja vi köra mer i slutet och även den 27 var det träning för Mia igen!


Även här togs min favorit bild :D

Mars.
Inte våran bästa månad. Kändes som han vila mer än vad jag körde.
Vart lite kort knäppta här när vi busa i hagen. Vi hade även körträning den 12 och då fick vi testa på precison.



April.
Körde mycket den här månaden, kändes som vi börja gå framåt! Våren börja komma allt mer tussilagon slog ut och lammen börja komma :) Såklart var det även träning för Mia.



Maj.
Körde mycket den här månaden. Börja även bli riktigt varmt och vi börja ha hästarna en del i sommarhagen.

Hade även en hel helg med körning på Sorf. Träna för Mias man Ståle den helgen. Körde dressyr och precision första dagen och sen maraton sista dagen. Var en lyckad helg fast Cox var trött sista dagen!

Dressyren. Har inga bra bilder på dem andra grenarna!

Juni.
Årets höjdpunkt ägde rum STRÖMSHOLM. Spendera upp ca 2400 kr på hästsaker. Vart inte så mycket körning då jag sluta nian och det var mycket med skolan sista veckorna. Ingen körträning denna månad tyvärr. Körde även sista året på midsommar i Örnstugan.


Bild från midsommar.

Juli.
Körde mycket i Juli, eller iallafall i början. Tog kort på åkern och var och bestämde vilken valp vi skulle köpa.
Fick även mer motivation till att köra Cox då jag och Linnéa var och hjälpte till på Silverhästen. Cox fyllde även 14 år.



Leija.

Augusti.

Körde mycket denna månad. Var och löshoppade i Karins paddock och han hoppade hela 90 cm. :D





Cox fick även sin vaccenation sista augusti.

September.
Börja köra i mitten av månaden pga. lös sko. I slutet vart det många seriösa pass! Var även körträning för Mia den 25 i Heby denna gång.


Cox fick även inviga sitt regntäcke denna månad som jag köpte i Strömsholm.

Oktober.
Körde först ganska mycket, men i slutet av månaden vart det lite sämre med körningen då jag fick punktering på kärran. Löshoppade även 1 gång den här månaden! Hade även sista körträningen för året!!


November.
Hela november var en bra månad. Jag hade mycket motevation denna månad då mitt allra första KM ägde rum och min allra första körtävling! Jag följde mitt schema exakt och öva på det som skulle övas på innan tävlingen, vart många seriösa pass :)
Var även på Bio med Linnéa samma dag som tävlingen! :D





December.
Ja, vad ska man säga om December. Det var en slapp månad, ibörjan börja jag minska ner passen och sen en till 2 veckor före planerad vila vart det halt och snöigt så vart promenader + longering. Han fick bara 1 veckas vila och sen börja jag sätta igång honom nu i veckan.
Egentligen skulle han få 2 veckor vila, men pga av dem slappa veckorna före så minska jag ner hans vilovecka!!

Så här såg mitt 2011 ut, ibörjan var det inte det bästa året men vart bättre mot slutet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0